Projíždění tratí II.

Do závodů zbývá necelý měsíc. Kam jsme se od posledního článku na toto téma posunuli se stavbou tratí a jejich projížděním? Zároveň by tento text mohl nalákat další členy oddílu, aby se do testování tratí zapojili.

Tratě sprintu má Markéta postaveny snad všechny. Ještě ale zvažujeme, zda je trochu nezkrátit. Mirek poslední verzi tratě mužské elity zajel za 23 minut. To by za normálních okolností znamenalo, že vítěz bude mít čas mezi předpisovými 15 a 20 minutami a bude vše ok. Jenže už to bylo několikáté Mirkovo projíždění v tomto prostoru a tak jel víceméně po paměti a na kontrolách nezastavoval. Na čas si tedy trať ještě projedu já a od ostatních se nám bude hodit hlavně nezávislé zhodnocení.

Prostor, ve kterém se pojedou družstva, znám už jako mapař a stavitel v jedné osobě víceméně nazpaměť. Spojení těchto funkcí má tedy i nevýhody, už se zde nedokážu na nic podívat nezávislým pohledem. Ten bude potřeba od ostatních – díky testovacímu projetí trati Dášou máme vytipovaných pár míst, která působí nejednoznačně. Jsou to typické cestičky v příměstských lesích, kde je těžké posoudit, co ještě cesta je a co už není. Nevím jak ta místa lépe zmapovat, takže spíš budeme řešit, jestli je to nyní ok, nebo budeme některé cesty zahazovat klacky a jiné zvýrazňovat projížděním, nebo se těm místům při stavbě nakonec vyhneme. Dále zbývá rozhodnout, jestli bude v toleranci délka ženského úseku. Na 25 minut mi přijde moc dlouhý, ale zas nevím, kde zkracovat. Mapu na družstva zatím neukazujeme každému, zvažujeme totiž, že jedno družstvo Ekonomu závod pojede. Mapu zatím neviděli mimo jiné Martin Štěňha, Štěpán Merenus a pochopitelně žádný z našich tradičních štafetových hostů, ženský úsek pak Kristýna Kolínová, Ivana Pajerová nebo Lenka Nováková.

Na mapě pro middle sice nejsou ještě dokreslené porosty, ale to postavení první trati nebránilo. Babický les ještě neznám tak nazpaměť, takže jsem při projíždění snad nebyl rychlejší, než kdybych normálně závodil. Očekávanou drobnou výhodu pak vykompenzovala trať nakreslená zelenou fixou, protože červenou jsem doma nenašel. A to opravdu dobré není. Každopádně trať M21E jsem projel s jednou větší dvouminutovou chybou za 58 minut, což znamená, že nejlepší pojedou mezi 40-50 minutami a délka trati cca 14,2 km optimálně (asi 9 km vzdušně) je víceméně finální. Ladit se bude maximálně umístění kontrol. Od dalších projížděčů se očekává hlavně pomoc s kontrolou mapy, kterou Honza Kabát dokončuje – projíždění tratí middle začne tedy mít význam asi až ve chvíli, kdy budou dokresleny porosty.

Zájemci o projíždění tratí, hlaste se mně nebo Mirkovi. Je možné se tam vydat jak individuálně, tak hromadně. Třeba tento víkend místo závodů v Rakousku, pokud nebude moc hnusně, poslední možnost pak bude asi v neděli 28. září po sobotním POKRu.